Presentatie op bijzondere plek

Er is veel nagedacht over het juiste tijdstip van presenteren, maar ook over de locatie  waar dat zou moeten gebeuren. Wat betreft het juiste tijdstip is natuurlijk rekening gehouden met alle betrokken partijen.
Dat betekent in de praktijk allereerst alle joodse- en christelijke feest- en herdenkingsdagen, maar ook de dagen waarop de  leden van de familie Kropveld zijn vermoord in Sobibor.

En de locatie? Ja..., die heeft alles te maken met het moment waarop Israël Samuel Kropveld vanuit Amsterdam via Enkhuizen en de tocht over de Zuiderzee voor het eerst het eiland Urk zag opdoemen.

Toen Urk nog een eiland was, was de veerdienst Urk - Enkhuizen één van de weinige verbindingen met het vasteland. De veerboot van toen is er niet meer, maar het passagiersschip 'De Zuiderzee' houdt deze unieke historie in stand. In de zomermaanden verzorgt zij nog steeds deze veerdienst tussen Urk en Enkhuizen.
Een mooiere locatie om het stripboek te presenteren is toch niet denkbaar!  We waren dan ook aangenaam verrast toen kapitein en eigenaar Riekelt Brouwer het schip ons geheel belangeloos beschikbaar stelde voor de presentatie op maandag 17 April.

Wilt u op de hoogte gehouden worden via de nieuwsbrief?
Stuur ons dan een mail 📩 of doe een voorinschrijving of sponsoring.